N.E.W PLACE:)

assalamualaikum:)

hai hai hai korg semua.aku tgah bosan sekarang ni.aku tak tau nak buat.so,aku update lah blog aku yg oh-sem ni kan:) *ceit,perasan je*

aku nak cerita pasal tempat baru.as we all know,aku dulu belajar kat uitm puncak alam(a.k.a palam)-foundation engineering kat sane  setahun.and now,aku dapat further study dekat Universiti teknikal malaysia melaka(a.k.a UTEM).And now i'm officially studied Degree of Electrical Engineering(power industry) okayy!!

so,lepas dapat tau aku dapat further kat utem ni,aku macam percaya x percaya gak lah.*gosok gosok mata,tapi x gatal pon* :P
sebab aku rase result aku xde lah gempak mane.tgk2 dapat further dalam bidang yg aku  nak.syukur alhamdulillah.amin amin amin:)  ni lah org kate rezeki namanya.asal kite berusaha and berdoa.insyaallah kite boleh dapat apa kita nak:)

so amacam melaka?ada baik ka? *ayat nak gangster je*

so pada 3 sept secara rasminya aku gerak ke melaka.sampai2 sini.dok hotel straits meridien.then dgn semangat nya mak ayah aku ajak g utem petang tuh.bak kata depa jom lah pi lawat2 round2 tempat baru.memang tiap kali nak masuk mana2 ayah aku memang rajin nak g buat lawatan ni.nak tgk lah mcm mane tempat aku belajar.utem ni x jauh beza sgt lah dgn palam.cuma kolej dia kat luar and kat sini xde TANGGA BATU CAVES:P

so,aku igt kan lepas g ronda2 utem tuh.nak gak lah lawat melaka ni haa..ye lah dah lame aku x g melaka.last pergi x silap aku masa zaman2 sekolah rendah dulu lah.so dgn excited nya aku ajak ayah aku keluar.tapi alangkah sedihnya,ayah aku x berapa sihat lah pulak haritu:(

so besok pagi.aku kena bgn awal  sebab ayah aku nak gerak awal g utem kan.tapi aku sedih sebenarnya g awal2 ni.yelah,lepas ni nak kena berpisah dah dgn family.first time ni ddk jauh.kalau dulu area2 rumah aku je.ni dah keluar dari negeri,tu yg mak aku risau tuh:P *cehh padahal melaka-k.l xde lah jauh mane pun:P *
so mula lah sesi daftar mendaftar pagi tuh.dah setel semua,pergi pulak kat kolej.kolej aku kat luar.nama kolej aku bunga raya.mase mula2 tu macam frust gak lah dapat kolej tuh.sbb jauh kan nak g kampus.mmg mase tu down gak lah dapat jauh2 ni.i sedih you.then,lame2 aku dah biasa dah duduk luar.ni.bak kate org alah bisa tegal biasa. :P

so bermula lah status aku sebagai pelajar di utem.nasib baik aku dapat jumpa kawan2 yg kepala otak lebih kurang sama dgn aku.kelas aku ade 11 org je perempuan. Yang lain semua lelaki.total kelas aku lebih kurang dalam 70-80 lebih lah.sooo,korang cuba bayangkan,betapa sikit nya lah budak perempuan dalam kelas aku.kalau grouping pon.mesti jarang perempuan dapat 1 group.terpaksa lah mixing dgn lelaki2 ni.so far so good lah budak2 kelas aku. maybe kitorang baru lagi kan.so masing2 xde lah rapat mane. xpe2 ade lagi beberapa tahun nak bersama.konfem lepas ni boleh kenal dah perangai sekor2 :p.

Dalam kelas aku rapat dgn fatin and sara.fatin ni dok kelantan.nmpak je ayu.igt kan pemalu,sekali banyak je cakap nya.dia ni minat korea gile2.hp dia penuh dgn lagu korea je.sara ni pulak duduk kat ampang kl.first time aku kenal sara kat masjid utem.x sangka kitorang rapat sekarang.aku seronok kawan dgn dorg sebab kepala dorg ni gila2.mana2 pun kitorg pergi sama2.we're like sisters :)
sara ni bela sugarglider.comel...nama dia ujang:) kadang2 sara ni bawak g kelas.ujang ni pemalu sikit.tdo je keje dia.manja sgt dgn mama dia.mengada!:P

so ni beberapa gmba yg aku boleh share sepanjang aku ada kat utem ni :P

NI LAH FATIN DAN SARA :)



HA...ni pulak gamba rommate aku dgn aku.nama dia ni fatin.dia asal ipoh perak.untung gak dapat rommate macam dia.boleh aku ajak lepak tgk bola and makan sama:) i love u lah fatin( ^_^)
 
          
so,overall nye.aku dah boleh adapt lah jugak dgn tempat baru ni.kadang2 aku rindu gak lah duduk dkt2 dgn family,tapi sampai bile nak berkepit je dgn mak ye x?:P so,ni ada lah pengalaman pertama aku duduk kat negeri org.so aku harap,korg dapat lah doakan kejayaan aku sepanjang aku menuntut di utem ni.ya allah ya tuhanku,semoga amirah arina akan menjadi pelajar cemerlang di utem ini dan berjaya menggenggam segulung ijazah apabila dia tamat belajar.amin~!!!

semoga kite sama2 berusaha untuk mencapai apa yg kite impikan ye kawan2.jgn hmpakan kedua ibu bapa yg telah bnyk berkorban utk kita.ayah mama,mira akan berusaha untuk balas jasa mama dan ayah.walaupun jasa mu x ternilai harganya.tapi,mira akan cuba sedaya upaya mira utk bahagia kan mama dgn ayah :)
doakan mira baik2 di sini.mira sayang mama dgn ayah sgt2. :')

lastly,bersyukur dengan segala apa pemberian tuhan kepada kita.semua yang terjadi kepada kite pasti ada hikmahnya.bergembira lah dgn segala pemberian tuhan ini.till then,bye2 uollss~!!assalamualaikum :)

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

0 comments:

Post a Comment